fbpx

Dupa ce o decizie a fost luata la nivelul Comisiei Europene, sub presiunile Ministerului de Externe, Autoritatea de Supraveghere Financiara urmeaza sa modifice legislatia, urmand o crestere drastica a tarifelor RCA inevitabila. Urmare a acestor schimbari revenim in perioada falimentului celor doua mari societati Astra si Carpatica Asig, disparute de pe piata, lasa companiile rivale cu o crestere ce atinge procente de pana la 200%. Totusi, astazi nu avem un lider de piata sub administrare speciala sau lichidare dar orice este posibil.
Autoritatea de Supraveghere Financiara a elaborat un proiect de modificare a normei 20 inca din vara lui 2018 urmare unui avertisment primit de Comisia Europeana, ce reglementeaza activitatea RCA.
Datorita ecestei schimbari, companiile de asigurari nu vor mai fi obligate sa instinteze ASF cu o perioadaa de 60 de zile inainte unei decizii de majorare sau modificare a preturilor.

Te mai poate interesa si: Milioane de soferi romani afectati

În primul rând, firmele de asigurare nu vor mai fi obligate să notifice ASF cu 60 de zile înainte de a decide modificarea tarifelor. În al doilea rând nu mai există limitări în ceea ce privește nivelul coeficienților de majorare a primei folosiți de către asigurători în calculul tarifului RCA. În al treilea rând, se elimină plafonul pentru ponderea cheltuielilor administrative în tarifele RCA. Doar această prevedere ar putea genera o creștere substanțială a prețului, în condițiile în care asigurătorii mergeau pe cheltuieli administrative (salariile angajatilor, sediile firmei, cheltuieli logistice, cheltuieli dem marketing etc) de până la 40%, iar norma le-a limitat la doar 25%.

Tariful de referință se rupe și mai mult de realitate și devine aproape inutil
Extrem de important, firmele de asigurare sunt libere iar să foloseacă, la stabilirea tarifului, mai multe segmente de clienți. În ultimii ani, ei erau obligați să folosească doar segmentele definite pentru tariful de referință calculat de ASF, adică categorii de clienți segmentate doar în funcție de vârstă și de capacitatea cilindrică a motorului. Așa cum puteți vedea mai jos, proiectul de modificare dă voie asigurătorilor să utilizeze și alte segmente, dacă ele sunt relevante. Un prim efect va fi, cel mai probabil, revenirea la sancționarea prin preț a șoferilor care conduc în zone cu frecvența daunei mare, cum sunt, de obicei marile orașe
De asemenea, firmele de asigurare nu mai sunt obligate să calculeze și să transmită ASF cheltuielile de vânzare, acesta find un alt factor care poate permite majorarea fără limită a tarifului.
Practic, în aceste condiții, tariful de referință calculat de ASF, care și așa era decalat față de realitatea din piață, acum se va rupe complet de piață. Practic, își va pierde utilitatea, cu o singură excepție. ASF nu are intenția să elimine din legislțaie și așa numitul factor N și ar fi negociat cu CE păstrarea acestei prevederi. În aceste condiții, tariful de referință va fi util în cazuri extreme. Factorul N este conceput pentru a evita tarifarea exagerată pe anumite segmente. Atunci când media celor mai bune trei prețuri primite de un client de RCA depășește tariful de referință cu mai mult decât valoarea factorului N, respectivul client va fi preluat de Biroul Asigurătorilor Auto(BAAR), care îl va repertiza către un asigurător la un tarif pe media pieței.


0 Comments

Lasa un comentariu:

Ne gasesti rapid pe Whatsapp!
Buna ziua, as vrea o masina de schimb!
Powered by